Nieuws

Hallo ouders en bezoekers,

Welkom op onze site .
Hier vinden jullie nieuwe informatie over ons kinderdagverblijf,
foto's en veel meer.

Locatie van Horneplein bied aan :
dagopvang van 0 tot 2 jaar
peutergroep voor hele dagopvang 2-4 jaar
BSO groep 4 t/m 8 op Maandag t/m Vrijdag
BSO groep 1 t/m 3 op Woensdag en Vrijdag
Tijdens schoolvakantie en vrije dagen is de BSO altijd op locatie van Horneplein.
Tussenschoolse opvang bieden wij niet aan.

Locatie Mussenberg bied aan :
Peutergroep 2-4 jaar van 8.30-12.00 uur
Voorschoolse opvang
BSO groep 1 t/m 3 op ma , di en donderdag

Agenda

Agenda 2018:
- Januari:
1: Gesloten i.v.m. Nieuwjaar.

- 8 Februari:
Carnavalsmiddag voor ouders en kinderen.

- Maart:

- April:
20: Koningsspelen i.s.m. basisschool

- Mei:

-Juni:
Week 1 of 2: Opa/Oma activiteit.

- Juli:
4 : Ouder-kind activiteit.

- Zomervakantie:
Zomervakantie uitjes!

- Oktober:

- November:
30: Sinterklaasviering i.s.m. basisschool

- December:
20: Kerstviering i.s.m. basisschool.

GGD / Risico-inventarisatie

GGD Rapportage

Jaarlijks houdt de GGD een inspectie op ieder kinderdagverblijf naar de kwaliteit in de kinderopvang en publiceert haar bevindingen in een rapport. Dit rapport wordt door de directie na publicatie doorgesproken met de oudercommissie en hen wordt tevens een exemplaar ter beschikking gesteld. Mochten jullie dit rapport willen inzien dan kunnen jullie dat vinden op ons kinderdagverblijf, deze rapporten liggen ter inzage op de informatiestandaard in de entree van het kinderdagverblijf voor zowel de dagopvang als de buitenschoolse opvang.

Onze inspectie rapporten zijn ook digitaal in te zien in pdf bestand onder de volgende links:

 

 

Inspectierapport 2018 kdv Ratjetoe van Horneplein

Inspectierapport 2018 bso Ratjetoe van Horneplein

Inspectierapport 2017 bso Ratjetoe Leudal

Inspectierapport 2017 BSO Ratjetoe van Horneplein 

Inspectierapport 2017 kdv Ratjetoe Leudal

Inspectierapport 2017 kdv Ratjetoe van Horneplein

Inspectierapport Ratjetoe Leudal 2016

Inspectierapport BSO Ratjetoe Leudal 2016

Inspectierapport BSO Ratjetoe van Horneplein 2016

Inspectierapport KDV Ratjetoe van Horneplein 2016

Inspectierapport KDV Ratjetoe van Hornplein 20-10-2016 IO

Inspectierapport KDV ratjetoe_20-10-15

Inspectierapport 2015 BSO Locatie Scouting

Inspectierapport 2015 BSO Leudal

Inspectierapport 2015 KDV Leudal

Inspectierapport 2015 BSO

Inspectierapport 2015 KDV

Inspectierapport 2014 BSO

Inspectierapport 2014 BSO Locatie Scouting

Inspectierapport 2014 KDV

Inspectierapport 2013 BSO Ratjetoe

Inspectierapport 2013 BSO Locatie Scouting

Inspectierapport 2013 KDV

Inspectierapport 2012 BSO

Inspectierapport 2012 KDV

Inspectierapport 2011 BSO

Inspectierapport 2011 KDV

Inspectierapport 2010 BSO

Inspectierapport 2010 KDV

 

Hebben jullie naar aanleiding van het rapport vragen, dan kunnen jullie deze ons te allen tijde stellen.

Kinderen ontwikkelen zich snel, zijn nieuwsgierig en willen de wereld om zich heen ontdekken. Daarbij zien ze geen gevaar. Leidsters kunnen veilig gedrag oefenen met de kinderen. Toch zullen kinderen zich niet altijd aan afspraken en regels houden. Een veilige omgeving is van groot belang, daarom zullen de veiligheidsrisico´s tot een aanvaardbaar minimum worden gereduceerd. Deze veiligheidsrisico´s worden beschreven in onze risico-inventarisatie, zoals gesteld in de wet Kinderopvang.

De GGD-inspecteur voert met enige regelmaat inspecties uit en toetst ons veiligheidsbeleid.

De risico-inventarisatie Veiligheid en Gezondheid wordt door ons digitaal ingevoerd in Risico Monitor zodat deze makkelijk te bewerken is na een verandering in de situatie of na aanpassing van het beleid. De risico-inventarisatie wordt twee keer per jaar door een preventiemedewerker nagekeken en eventueel aangevuld en/of verbeterd zodat we er zeker van kunnen zijn dat risico’s tot een minimum worden beperkt.

 

Wet kinderopvang

De Wet Kinderopvang stelt dat de gemeente toezichthouder is voor de kinderopvang. De gemeente laat dit uitvoeren door de GGD. De GGD inspecteert alle kindercentra jaarlijks

op de volgende kwaliteitsaspecten:

  • Ouders/verzorgers;
  • Personeel;
  • Veiligheid en gezondheid;
  • Accommodatie en inrichting;
  • Groepsgrootte, kind/leid(st)er ratio;
  • Pedagogisch beleid en praktijk;
  • Klachten.

 

Veiligheid

Enerzijds de emotionele veiligheid en anderzijds de lichamelijke veiligheid. Beiden zijn voor ons erg belangrijk. De gevoelens van de kinderen nemen we erg serieus. Er is tijd om met ze te knuffelen, te praten en we luisteren naar hun vragen of ideeën. De ruimtes en de inrichting voldoen aan de allerstrengste eisen en de leidsters letten voortdurend op de veiligheid van de kinderen.

Dat een ongelukje nooit gebeurt, kunnen wij niet garanderen. Maar er is wel voor gezorgd dat de leidsters goed zijn opgeleid zodat zij goed handelen wanneer zich een ongelukje voordoet. Meerdere leidsters volgen hiervoor ieder jaar een EHBO- en BHV cursus. Er is ook een huisarts gevestigd naast ons pand.

 

Gezondheid

Wij stellen hoge eisen aan de hygiëne binnen ons kinderdagverblijf. We maken op alle groepen gebruik van een uitgebreid veiligheid en gezondheid/hygiëne protocol voor bijvoorbeeld de bereiding van voedsel, preventie van ziekte en persoonlijk hygiëne van medewerkers en kinderen. Zo worden babyflessen met borsteltjes schoongemaakt, omgespoeld en gesteriliseerd. Als de flessen niet worden gebruikt worden deze bewaard in de koelkast. De temperatuur van de koelkast wordt volgens schema gecontroleerd.

 

Aansprakelijkheid

Wij hebben een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering. Wij verzoeken de ouder(s)/verzorger(s) voor jullie kind een WA verzekering af te sluiten.

 

Vergunningen

Wij zijn in het bezit van alle benodigde vergunningen van gemeente en brandweer om als een erkend kinderdagverblijf te functioneren.

 

Inentingen

Wij verzoeken jullie jullie kind te laten inenten, met name als bescherming voor de baby’s die nog niet alle inentingen hebben gehad.